Etusivu > Medialle > Tiedotteet > Tiedotteet 2024

Koneyrittäjät FinnMETKOssa osastolla 274

Oskari osastolla

Tiedote 21.8.2024

Suomen suurin konenäyttely FinnMETKO 2024 alkaa ensi viikolla Jämsässä ja Koneyrittäjät on mukana osastolla 274.

Koneyrittäjien osastolla 274 kannattaa poiketa. Osastollamme on kilpailu, johon oikein vastanneiden kesken arvotaan joka päivä 200 euron lahjakortti Motonetiin.

Perjantaina ja lauantaina klo 13 osastollamme on tavattavissa nuorten Koneyrittäjien työryhmän jäseniä. Kannattaa tulla kuulemaan, millaista retkeä syksylle on suunniteltu tai vaikka antamaan vinkkejä seuraavista retkikohteista

Osastollamme voit tutustua myös puunkorjuun seurantaohjelmaan Datapankkiin ja e-Työilmoitukseen. e-Työilmoitus on Koneyrittäjän työilmoituslomake sähköisenä.

Ajankohtaisista asioista osastollamme on esillä muun muassa maksuaikojen kohtuullistaminen, päästökaupan laajentumisesta johtuvien kustannusnousujen korvaaminen urakoinnissa, kuntien vesihuoltoverkostojen korjausvelka sekä turpeen käytön tukeminen SGEI-järjestelyllä. Tule juttelemaan!

Osastopaikkamme on uusi, katso sivun alareunasta uusi sijaintimme!

Näyttelyssä yli 340 näytteilleasettajaa

FinnMETKO tuo taas näytille konetyöalojen tuoreimmat uutuudet. Esittelyssä on sekä uusia konemalleja että konetyötä helpottavia innovaatioita.

Näytteilleasettajien määrä on hieman viimekertaista suurempi, mukana on yli 340 näytteilleasettajaa. Mukana ovat kaikki merkittävät kotimaiset konevalmistajat ja koneiden maahantuojat, ja nähtävillä on maarakennuskoneita, metsäkoneita, hakkureita, murskia sekä kuorma-autoja ja muita hyötyajoneuvoja. Messujen ohjelmassa on myös työnäytöksiä ja kuljettajakilpailuja. Konetyöalan ammattinäyttelyssä näet lisäksi työkoneiden lisälaitteet, varusteet, komponentit ja alan palvelut. Kuljettajakilpailuja on kolme: mestaruuksia ratkotaan metsäkoneen, maarakennuskoneen ja nosturinkäytössä.

Ulkomaisia näytteilleasettajia on mukana aiempaa enemmän, kaukaisimmat näytteilleasettajat ovat Kiinasta ja Kanadasta.

Maarakennuskoneet taas soramontulla

Metsäkoneiden ja hakkureiden työnäytökset ja maarakennuskoneiden keskittymä ovat näyttelyalueen pohjoispäässä Kaakkolammen soramontulla. Hiekkamontulla on edustettuna lähes kaikki maarakennuskonemerkit.

Soramontun reunamilla on myös puunkorjuutyönäytökset. Harvennushakkuunäytöksiä on useita jokaisena näyttelypäivänä.

Liput kätevästi verkkokaupasta

FinnMETKO 2024 järjestetään Jämsässä 29.–31.8.2024. Näyttely on avoinna yleisölle kaikkina päivinä klo 9–17. Liput saa ostettua kätevästi verkkokaupasta osoitteesta: www.finnmetko.fi.

Päivälippu maksaa portilla 25 €, ennakkoon verkkokaupasta ostettuna 23 €. Lippuja kannattaa kysellä myös näytteilleasettajilta. Tilaa liput täältä.

Ennakkoon tilatuista ryhmälipuista alennusta jäsenille

Koneyrittäjien yhdistykset ja jäsenyritykset voivat tilata ryhmälippuja ennakkoon 25 % alennuksella. Ryhmän koko on minimissään 10 henkeä. Ennakkoon tilatut ryhmäliput laskutetaan näyttelyn jälkeen käytettyjen lippujen lukumäärän mukaan, minimilaskutus on 10 lippua. Tilaa liput täältä.

Sovellus puhelimeen

Lisätietoja näyttelystä sivulla: www.finnmetko.fi tai sovelluksesta, jonka voit ladata täältä.

Osasto 274 sijaitsee kansgasmetsän suoralla.

osasto 274 kartalla